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lunes, 1 de diciembre de 2014

[NOTICIA | ARTÍCULO | TRAD] Jung Yong Hwa ha encabezado gráfico Weibo de China durante dos semanas seguidas.




Jung Yong Hwa has topped China’s Weibo chart for two weeks straight.


FNC Entertainment’s band CN Blue’s leader Jung Yong Hwa ranked number one on the Weibo chart, becoming the new hallyu icon.

According to Gaon Weibo Chart, compiled by China’s SNS business group Weibo on December 1, Jung Yong Hwa ranked number one for the 22nd weekly chart (November 24~30), after ranking number one for the 21st weekly chart (November 17~23). He recorded a total of 100%, earning 19,874 points from the number of times he was mentioned on Weibo, 9,362 points from the re-Weibo index and 9,270 points from the number of ‘flowers’ the fans gifted him. 

Jung Yong Hwa is the first Korean celebrity that has reached 100% on Gaon Weibo chart, which combines scores from the three categories. 

CN Blue’s Jung Yong Hwa Tops China’s Weibo Chart for 2 Weeks Straightlarge view

With the core of hallyu shifting to Greater China, mainly due to the quickly expanding internet and SNS culture in the countries, Jung Yong Hwa proved his status as one of the top hallyu stars in the Greater China Region. 

Jung Yong Hwa’s popularity on Weibo was predictable as he sincerely and directly communicated with the fans instead of using his SNS as a way of simply promoting himself.

He uses the Chinese term ‘mafan,’ which is used by the stars to refer to their fans, and gathered attention by parodying the buzzword that has been going viral since it was used in a Chinese commercial. He also uploaded a picture of himself eating traditional Chinese food after launching a concert in Nanjing on November 29.


Meanwhile, CN Blue successfully ended 2014 CN Blue Live – Can’t Stop on November 29 in Nanjing Olympic Sports Center. 




Jung Yong Hwa ha encabezado gráfico Weibo de China durante dos semanas seguidas.



El líder de la banda de FNC Ent. CN Blue Jung Yong Hwa ocupa el lugar número uno en la lista Weibo, convirtiéndose en el nuevo icono Hallyu.

Según Carta Gaon Weibo, compilada por el grupo comercial SNS de China Weibo el 1 de diciembre, Jung Yong Hwa ocupó el puesto número uno en el gráfico semanal 22(24 al 30 de noviembre ), después de número uno del ranking para el gráfico semanal 21 (17al 23 de noviembre) . Se registró un total de 100%, ganando 19.874 puntos por el número de veces que se menciona en Weibo, 9,362 puntos respecto al índice de re-Weibo y 9.270 puntos por el número de "flores" que los fans le regaló.

Jung Yong Hwa es la primera celebridad coreana que ha alcanzado el 100% en Gaon Weibo chart, que combina las puntuaciones de las tres categorías.


CN Blue Jung Yong Hwa Tops en Weibo Gráfico de China durante 2 semanas vista grande .Con el núcleo de hallyu cambiando a China y Taiwán, principalmente debido a la rápida expansión y SNS internet la cultura en los países, Jung Yong Hwa ha demostrado su condición de uno de las mejores estrellas hallyu en la región de la Gran China.

La popularidad de Jung Yong Hwa en Weibo era previsible ya que él sinceramente y directamente se comunica con los fans en lugar de utilizar sus SNS como una forma de la simple promoción de sí mismo.


Se utiliza el término Chino  'mafan,' el cual es usado por las estrellas para referirse a sus fans, y reunió atención mediante la parodia de la palabra de moda que ha sido viral, ya que se utilizó en un comercial chino. También ha subido una imagen de sí mismo de comiendo comida tradicional china después del lanzamiento de un concierto en Nanjing el 29 de noviembre.

Mientras tanto, CN Blue terminó con éxito su 2014 CN Blue Live - Can't Stop, el 29 de noviembre en Nanjing Olympic Sports Center.




Photo credit: Newsen
Source: enewsworld 
Compartido y trad  por: CNAZULITOS

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